Porsche a marcat, săptămâna trecută, aniversarea a 50 de ani de existență a legendarului drum montan Transfăgărășan cu un eveniment special.
Detalii despre eveniment
Peste 200 de participanți din comunitatea Porsche s-au adunat și au avut parte de momente de neuitat pe Transfăgărășan, între Conacul Ursului și Bâlea Cascadă.
Cei prezenți la eveniment au sărbătorit 50 de ani de Transfăgărășan, 50 de ani de Turbo, dar și 15 ani de Porsche Club Romania.
„Virajele spectaculoase ale faimosului drum Transfăgărășan au fost astăzi gazda celor trei aniversări”, au transmis organizatorii.
Transfăgărășan, inaugurat în 1974
Pe data de 20 septembrie se împlinesc 50 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului. Magistrala cu o lungime de 92 de kilometri, situată la altitudinea maximă de 2.040 de metri, este considerată, în unele topuri, cel mai frumos drum montan din lume.
Şoseaua urcă până la o altitudine de 2.042 m în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2.145 m în pasul Urdele.
În perioada anilor 1970-1974, cât a durat construcţia Transfăgărăşanului, s-au dislocat circa 3 milioane de tone de rocă, s-au făcut 830 de lucrări transversale şi 290.000 de metri cubi de zidărie, iar pentru construcţia tunelului Capra-Bâlea au fost excavaţi peste 41 000 metri cubi de rocă.
S-au folosit 6.520 de tone de dinamită, din care 20 de tone numai la tunelul Capra – Bâlea. De asemenea, au fost folosite 3.573 de tone de ciment, 89 de tone de oţel beton, 24.000 de ancore, 129 de tone de plase sudate, 14.200 de metri pătraţi de cofraje, 1.750 de metri liniari de tuburi de beton, 4.100 de metri liniari de ţeavă, 50 de tone de confecţii metalice, 6.900 de metri cubi de nisip, 6.000 de metri cubi de pietriş, 3.000 de tone de cribluri şi 740 de lămpi de iluminat.
Drumul construit ajunge în apropierea tunelului de lângă Lacul Bâlea, la altitudinea de 2.042 m şi trece peste 830 de podeţe, 27 de viaducte.
Realizat cu preţul multor vieţi și având la bază calcule militare, Transfăgărășan a fost inaugurat în 1974 de Nicolae Ceauşescu.
Citește și
Marcel Ciolacu spune pe cine va pune premier dacă va fi ales președinte al României