”Vedeți, dacă gândești că trebuie să fii bine spovedit, peste tot vei fi controlat și iată, o conduită a vieții. Plecând de la un lucru despre care crezi că s-a terminat: ”Părinte, sărut mâna, am venit, am spus, acum plec!” Nu, nu frate! Pe unde vei merge, să te înregistrezi mereu!
Deci, Spovedania nu se termină niciodată și va trebui să fii atent peste tot. Este o mare greșeală să nu fii înregistrat în tot ceea ce faci. S-ar putea să repeți un lucru pentru că nu ai știut că l-ai făcut. Sau te speli numai la o subsuoară, iar la cealaltă să nu te speli – nu te-ai înregistrat, nu ai fost atent. Tu trebuie să știi că exiști.
Chiar vă rog să vă notați păcatele când le-ați făcut, ca să nu le uitați. Să nu lăsați numai pe preot să vă întrebe. Pentru că în scaunul de Spovedanie este numai o singură persoană: cel care se mărturisește!
Vă dați seama că Spovedania este Taina care ne mântuiește. Căci, ”ce veți dezlega voi, voi dezlega și Eu” Taina e făcută pe un temei în Sfânta Scriptură și păcatele mărturisite nu se mai au în vedere nici la Judecata de Apoi, nici la Vămile Văzduhului. Vezi, dumneata, scapi printr-o dezlegare ușoară, într-o discuție simplă de la om la om – dar este mărturisire (nu-i un dialog) în fața lui Dumnezeu prin mijlocirea preotului cu harul primit la hirotonie. Acesta este cel mai mare lucru cu care trebuie să ne prezentăm la Judecata de Apoi – dezlegarea de păcate.
Deci Spovedania, dragii mei, este Taina care mântuiește! Nu Sfânta Împărtășanie! Ea desăvârșește. Sigur, dacă te spovedești, Dumnezeu te dezleagă prin duhovnic și la împărtășit. Dar să te dezlege întâi!” le spunea părintele Arsenie Papacios credincioșilor.
Sursa: ”Veșnicia ascunsă într-o clipă”, Arhimandrit Arsenie Papacioc, Editura Reîntregirea
Citește și: