Părinții elevilor iau atitudine. Au trimis o serie de cereri către Guvern

Părinții elevilor au trimis către Ministerul Educației o listă cu propuneri pentru desfășurarea cursurilor în perioada care urmează, în contextul pandemiei de Covid-19. Federația Națională a Asociațiilor de Părinți crede că interacțiunea dintre elevi și părinți ar trebui să crească în timpul orelor.

Iată care sunt propunerile înaintat de FNAP-IP:

“Orice părinte, inclusiv al copiilor sănătoşi, să poată opta pentru on-line, exercitându-şi dreptul la prevenţie pentru sănătatea copiilor şi a membrilor familie – având în vedere că decizia este descentralizată la nivelul CA, astfel de cereri ale părinţilor pot fi aprobate ţinând cont de dotarea şcolilor (posibilitatea de transmitere a lecţiilor on-line) şi, de asemenea, de dotarea personală pentru susţinerea învăţării on-line.

Sistem de învățare hibrid (S2) – posibilitatea de rotaţie a subgrupelor de elevi la 1-2 săptămâni în funcţie de decizia Consiliul de Administrație, cu aprobarea doar a Inspectoratelor Școlare Județene și a Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP), fără reunirea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.
Elevilor care sunt on-line (explicaţie: este posibil ca echipamentul folosit să nu asigure calitatea transmisiei audio-video) sau lipsesc să li se pună la dispoziţie, pe platforma folosită de către școală, materialul didactic suport al lecţiei predate, la sfârşitul zilei – întrucât recuperarea materiei de la colegi poate fi incompletă sau cu greşeli sau complet lipsă.

Utilizarea manualelor de pe platforma pusă la dispoziţie de către MEC (www.manuale.edu.ro) astfel încât să ajutăm şi la reducerea greutăţii ghiozdanului.

Suplimentarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic astfel încât să poată fi respectate condiţiile din ordinul comun nr. 5.487/1.494/2020.

Angajarea unui administrator de reţea la nivelul fiecărui ISJ, care să vină în sprijinul fiecărei unități de învățământ, ori de câte ori este nevoie.

Reglementarea modului de justificare a absenţelor din cauza defecţiunilor tehnice (defecţiune dispozitiv, lipsă electicitate, lipsă semnal internet) – atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice.

Posibilitatea unității de învățământ de a decide, pentru clasele care nu sunt în ciclul primar şi ani terminali, să opteze pentru Scenariul 1 (cu ore față în față), cu condiţia respectării distanţării din punct de vedere fizic, chiar dacă localitatea/judeţul este în S2.

Eliminarea păstrării distanţării din punct de vedere fizic în microbuzele şcolare dacă timpul de deplasare nu depăşeşte 15 minute, cu respectarea numărului de locuri din microbuz şi obligatoriu purtarea măştii.

Atenţie la modul în care directorii unor unități de învățământ interzic elevilor posibilitatea de a veni cu sandwich şi apă potabilă de acasă.

În mediul exterior din cadrul UI (curtea şcolii), cu asigurarea distanţării de 1.5 m, elevii să poată renunţa la mască.

Posibilitatea interacţiunii profesor-elev prin deplasarea elevului la tablă şi a profesorului la banca elevului.”

Citește și

Avertisment de la un renumit doctor: “Vine valul 2. Nu va fi bine!”

No Comments Yet

Comments are closed