Nicușor Dan, ales Primar General al Capitalei la votul din 27 septembrie, abia așteaptă să intre în pâine. Are o mulțime de probleme de rezolvat în București. Una dintre acestea este cea a apei calde, care dă bătăi de ani și ani de zile.
„Un răspuns definitiv îl vom avea peste câteva luni când vom înțelege care e situația rețelei. În trei ani o să facem 300 de km de rețea. Trebuie să lucrezi în casetă. Scoți bucată cu bucată. Nu trebuie să sapi tot bulevardul. Astea sunt cifrele pe care le confirm. Există și soluții temporare cu niște rășini care acoperă partea înterioară. Ele sunt bune pentru conductele care nu sunt extrem de deteriorate. Ca să vedem care e starea rețelei trebuie să mergem cu un scanner. Indicatorul cel mai clar este câți bani investești. Pentru următorii 3 ani avem 500 de milioane de euro. Pentru perioada următoare vom menține subvenția la apă caldă și căldură. În opinia mea în doi ani nu vor fi mari probleme cu apa caldă”, a declarat Nicușor Dan pentru Hotnews.
Iată și alte declarații ale viitorului Primar al Capitalei:
„Trei măsuri pentru reducerea poluării: o sursă e praful de pe străzi și trebuie schimbat contractul de salubritate pe care cele 6 sectoare îl au și să-i obligăm să spele străzile. Să nu se înțeleagă că se vor spăla străzile în secunda în care eu intru în Primărie. Câteva luni durează. Tot în ceea ce privește praful, o să existe controale la șantierele de construcții. După aceea, pe termen scurt, o chestiune ce ține de monitorizarea marilor gropi de gunoi.
Despre fluidizarea traficului: Pe termen scurt, reconfigurarea unor rute. Al doilea lucru este un management al mijloacelor de transport. Să avem în stații un orar. El va fi realist. El va fi unul realist pe care să te poți baza. Ajung la problema liniilor unice. Trebuie făcute linie cu linie. Un bulevard pe care trebuie să continuăm linia unică e bd. Iuliu Maniu. Trebuie să mergem în continuare. Trebuie să mutăm mașinile parcate legal acum pe prima bandă. Putem face un parteneriat cu Cora care are o parcare care stă mai mult goală. Pe termen mediu trebuie să mărim cantitatea de transport public și soluția e trenul de suprafață și reabilitarea celor 50 km de linie de tramvai. Dincolo de asta, există bani europeni și e ușor de făcut acele mari parcări. Există bani europeni pentru construcție, nu și pentru teren. Repede putem face sistemul de management al traficului. În primărie acum există softul, nu și soluția de implemetare efectivă.
Despre Podul Ciurel: Sunt două probleme: una e de funcționalizare care se poate face cu investiții minore. Proiectul de străpungere până la Centură este imposibil de realizat. E ilegal ca o șosea cu 6 benzi să treacă pe lângă un bazin de apă potabilă. Opinia mea este că nu trebuie să ne grăbim cu acest proiect. trebuie să ne grăbim cu extinderea soselei de centură la 4 benzi. În momentul în care ai asta și din cartiere ai ieșirea la centură, o să iei presiunea de pe Iuliu Maniu”
Citește și
Analiză dură a unui fost Ministru al Educației: “PSD are un uriaș potențial toxic”