Autoritățile de la București și Chișinău au făcut, în această săptămână, un anunț extrem de important despre autostrada care va lega România de Republica Moldova: Autostrada Unirii (A8).
Care sunt următorii pași legali
Joi, 16 mai, autoritățile din țara noastră și cele din țara vecină au anunțat că, în luna iunie, va fi semnat contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni. Acesta este parte a Autostrăzii Unirii (A8).
Podul peste Prut de la Ungheni este primul pod cu 4 benzi între România și Republica Moldova. El va fi construit de CNAIR cu fonduri europene (CEF). Evaluarea ofertelor urmează să fie finalizată până la sfârșitul lunii mai.
Prezent la evenimentul unde s-a făcut acest anunț, găzduit de Ungheni (Republica Moldova), secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a spus că în cadrul acestei întâlniri de lucru s-au discutat aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice privind acest proiect de construcție a podului peste râul Prut la Ungheni.
”Pentru că ne apropiem atât de anunțarea câștigătorului licitației, cât și de semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru construcția primului pod la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, Ungheni (RO) – Ungheni (MD), am fost la Ungheni, unde am condus delegația României în Republica Moldova la reuniunea comisiei mixte România – Republica Moldova înființată pentru construirea acestui pod.
La această reuniune au participat din partea Republicii Moldova domnii Nicolai Mîndra – secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Sergiu Bejan – director general Administrația de Stat a Drumurilor, Dionisie Ternovschi – președintele Consiliului Raional Ungheni”, a scris Scrioșteanu, pe Facebook, a anunțat Fanatik.
Podul de la Ungheni va lega cele două state vecine
Podul peste Prut de la Ungheni, care face parte din proiectul Autostrăzii A8, va lega România de Republica Moldova. Șoseaua va avea și punct de trecere a frontierei.
Acesta va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Principalele caracteristici ale acestui pod:
261,20 m lungime pod nou peste Prut
2 benzi pe sens + trotuare
13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
8 m lățime parte carosabilă
1 km lungime traseu
4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
”Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF”, mai anunță Scrioșteanu.
Citește și
Miron Mitrea prezice sfârșitul carierei politice a lui Piedone: „Umbli cu 50 de gealați după tine”